Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief
1434339403 failureinspirationDat nieuwe strategische mogelijkheden ontstaan uit de steeds grotere berg data waarover organisaties beschikken, wordt soms pijnlijk duidelijk. Big data heeft zich van hype ontwikkeld tot werkelijkheid. En omdat verrassende nieuwe diensten en businessmodellen worden geïntroduceerd in de meest onverwachte markten, is iedere organisatie genoodzaakt om na te denken over digitale transformatie. De taxi-, hotel-, muziek- en uitgeefwereld maar ook de reissector zijn een paar voorbeelden van branches die al totaal veranderd zijn. En met de opkomst van Internet of Things, 3D en Machine Learning komen er weer legio mogelijkheden voor disruptie bij. Hoe ziet je eigen organisatie en dienstverlening er straks uit?

Op 30 november organiseert Microsoft Future Decoded, met als thema ‘Data Driven Transformation’. In het programma staan de betekenis, impact en kansen van de datarevolutie binnen organisaties centraal. Met aansprekende sprekers als Kees Koolen (Booking.com), Prof. Loïc Sadoulet (INSEAD) en Sandy Monteiro (Universal Music Group).

4 vormen van digitale transformatie

Maar wat is digitale transformatie eigenlijk?

Write comment (0 Comments)

Gebruikerswaardering: 5 / 5

Ster actiefSter actiefSter actiefSter actiefSter actief

Company profileWat is een company profile of bedrijfsprofiel nu eigenlijk en waar wordt het door bedrijven voor gebruikt? 

Wat is een company profile?

In een company profile wordt op een systematische wijze een analyse gemaakt van een bedrijf. Onderwerpen die hierbij aan de orde komen zijn:

  • Algemene feiten van het bedrijf, Historie van het bedrijf, Strategie, Identiteit, Doelen, Competenties, Product portfolio, Organisatiestructuur, Financials

Maar waar wordt het nu door bedrijven voor gebruikt?

Write comment (0 Comments)

Gebruikerswaardering: 1 / 5

Ster actiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

ISOOrganisaties die willen blijven voldoen aan de eisen van ISO zullen de externe context, de kansen en bedreigingen, de eisen van stakeholders en geldende wet- en regelgeving expliciter moeten maken en gebruiken voor de risicoanalyse en het benoemen van de beheersmaatregelen. Om te voldoen aan de nieuwe ISO norm zullen organisaties uiterlijk eind 2018 moeten overstappen naar ISO norm: 2015. Meer informatie is terug te vinden in de presentatie-download van de contextanalyse.

Bron: Ruud Koopmans, 16 september 2016 

Write comment (1 Comment)

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

De terminologie “business intelligence” blijkt in de praktijk veelal te maken te hebben met technologie en interne data. Maar gaat business intelligence daar nu alleen over? In mijn gesprekken met BI-professionals valt het me vaak op dat er verwarring heerst over de terminologie. Dus waar hebben we het eigenlijk over? Is het data science, DWH, ERP, ETL, market intelligence, customer intelligence, dashboarding? Wat maakt nu eigenlijk allemaal onderdeel uit van business intelligence?

Write comment (0 Comments)

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief

ISOEen onderwerp dat veel meer aandacht krijgt in de 2015 normering is de oriëntatie op de externe context waarin de organisatie opereert. Welke eisen en verwachtingen hebben de stakeholders van de organisatie? Interne en externe risicofactoren moeten worden benoemd en daarbij moet inzichtelijk worden gemaakt, hoe de processen leiden tot acceptabele risiconiveaus. Waarom is de externe omgeving voor een organisatie nu zo van belang. Het is natuurlijk zo dat de klant uiteindelijk bepalend is wat er geproduceerd wordt en dat concurrenten invloed hebben op de manier waarop een bedrijf zicht organiseert maar ook positioneert. Maar momenteel kunnen we toch wel spreken van een revolutie waardoor de oriëntatie op de externe context en beheersing van risico’s extra belangrijk is geworden. Klik hier om het hele artikel te lezen.

Write comment (0 Comments)